Olipa kisat - olin itse mukana järjestämässä tämän talven ensimmäisiä  epävirallisia halliagilitykisoja. Ulkona oli pakkasta 13 astetta ja erittäin kylmä tuuli. Sisällä hallissa oli onneksi hieman lämpimämpää eikä tuullut :) , mutta kylmä oli tulosten kirjaamisessa,hyr!  Jalat jäässä ja kädet jäässä...

Asta oli tehnyt mukavat radat eri luokkiin: möllit, 1 luokassa kilpaileville ja 2-3 luokkalaisille.

Hermanni oli hankkinut aiemmin yhden lahjakortin möllikisoihin ja ilmoitin sen 2-3 luokan kisaan. Puomi onnistui hyvin tällä kertaa - kontaktit ok - ,mutta A:lta koira karkasi ja meni seuraavan aidan väärältä puolelta, ja siihen hajosi ohjauskin. Ehkä komensin pikkushelttiä hieman liian tiukalla äänellä ( ts. huusin?) puomin aikana, joten A:lla se sulki korvansa :)

Mutta Pipsa tarjosi minulle tosi yllätyksen!  Vielä reilu kuukausi sitten P haihatteli välillä  " omia ratoja" ja komensi minua aina parin esteen jälkeen. Nyt "Porsche" kesti käsissä ja kulki hyvin - eli Piiperoiselle mukava tulos mölliradalta:  10 = 1 kielto ja 1 rima, aika -15.57 ja sij. 4./8.

A:lta tullessa meni ohi aidan, se kierrettiin ja jatkettiin ja viimeisen aidan rima tippui - jossittelua: vitos tuloksella oltaisiin oltu kakkosia....... Mutta yhden aidan ylinmääräisestä kiertämisestä huolimatta aika oli  " Porschemainen" .

Vihdoin viimein olen tainnut löytää alkunuotit yhteiseen sävelmään Piiperoisen kanssa - on se vaan niin omalaisensa koira! Pii selvästi pitää agilitystä ja on vielä ehkä liian (?) innokas. Minä taas en ole osannut ilmaista sille oikealla tavalla ( tarkoittaa siis todella paljon kehumista) mitä haluan ja toisaalta mitä en halua P tekevän. Viime lauantaina treenatessani  tuli eka kerran tunne, että minulla ja Piillä on yhteinen harrastus - AGILITY   ja siltähän se tuntui nyt kisoissakin.